Plan den Aufstieg auf den Uluru zu verbieten

Kultur & Co., Politik, Geschichte, Kontaktsuche etc.
Post Reply
User avatar
Ruediger
Allfarblori / Trichoglossus haematodus
Allfarblori / Trichoglossus haematodus
Posts: 528
Joined: 19. May 2003 13:06

Plan den Aufstieg auf den Uluru zu verbieten

Post by Ruediger »

Australiens Plan den Aufstieg auf den Uluru zu verbieten löst Debatten aus

Folgenden Artikel habe ich gerade von amerikanischen Freunden weitergeleitet bekommen:
Australia's plan to ban Uluru climb sparks debate
An Australian government proposal to stop people from climbing the famed Uluru, in deference to the wishes of indigenous people, sparked debate on Wednesday with lawmakers opposing the plan.

A draft management plan for the Uluru-Kata Tjuta National Park called for a ban on people climbing the 348-metre (1,142 ft) rock, which is sacred to local Aborigine people and visited each year by 350,000 people, half of them from overseas. [...]
Gefunden auf news.yahoo.com.

User avatar
ditido
Fächerblume / Scaevola aemula
Fächerblume / Scaevola aemula
Posts: 2044
Joined: 19. October 2006 10:40
Location: Albersdorf
Contact:

Re: Australien live

Post by ditido »

Bitte siehe auch bei http://www.traumzeit-legenden.de in die Rubrik "News"
VG
VG
Time cures all things

User avatar
Markus
Site Admin
Site Admin
Posts: 2743
Joined: 13. May 2003 20:35
Location: Wuppertal, Germany
Contact:

Re: Australien live

Post by Markus »

Hallo!
Ruediger wrote:Australiens Plan den Aufstieg auf den Uluru zu verbieten löst Debatten aus

Folgenden Artikel habe ich gerade von amerikanischen Freunden weitergeleitet bekommen:
Australia's plan to ban Uluru climb sparks debate
An Australian government proposal to stop people from climbing the famed Uluru, in deference to the wishes of indigenous people, sparked debate on Wednesday with lawmakers opposing the plan.

A draft management plan for the Uluru-Kata Tjuta National Park called for a ban on people climbing the 348-metre (1,142 ft) rock, which is sacred to local Aborigine people and visited each year by 350,000 people, half of them from overseas. [...]
Gefunden auf news.yahoo.com.
Das würde ich schon begrüßen, aber es ist schade, dass wieder erstmal ein Verbot ausgesprochen werden muss. Komisch finde ich, dass die australische Regierung das verbieten kann. Sie hat den Park doch nur von den Ureinwohnern gepachtet. So wie ich das sehe, könnte das nur eine Verordung der Vermieter, also die der Ureinwohner verbieten.

Post Reply